Tel:+36-1-284-00-30  e-mail:autosoft@autosoft.hu  Cím:1201 Budapest, Lenke u.35
Facebook

Konkrét profittermelő tippek küldése

Vigyázat mélyvíz, csak jó úszóknak!

Legyél buta!

Igen, buta, mert butának lenni jó, egyszerű, kényelmes, eredményes.

 

Gondolj bele egy kicsit! Nem kell gondolkodni. Ami, valljuk be, megerőltető.

Minek kellene magadat állandóan gondolkodásra kényszeríteni?

 

Képzeld el!

Mondjuk, bemész egy autószalonba autót venni.

Rengeteg adat, információ. Tele lesz az ember feje vele.

Minek?

Nézz rá az egyikre! Dönts sablonok szerint!

Fizesd ki, és huss, már mehetsz is!

 

Vagy a párodnak szülinapja van.

Bemész egy márkás-neves üzletbe, ráböksz egy ruhára, fizeted, boldogan loholsz haza vele.

Minden nő örül egy ruhának!

 

Nem értem. Nem tetszik az ötlet?

Hogy Te nem így csinálod?

Soha?

Biztos?

 

Az informatikai beruházásoknál nem egyszer így mennek a dolgok.

 

Az egyik jellemző eset, amikor minden mindegy, csak olcsó legyen.

Értem én, hogy a költségek minél kisebbek legyenek, sőt egyet is értek vele.

Mondom a költségek, úgy összességében.

Igen az élettartam költségre gondolok.

Hiszen egy informatikát nem csak megvenni kell, hanem megtanulni, használni, fenntartani, korszerűsíteni, stb.

Két, a konkurenciánál működő esetet fogok most bemutatni:

Egyiknél a „szoftvert” közvetlenül meg lehet venni „jó” áron.

Nagyon jó ajánlat, nincs semmilyen további költség.

És ezt elhiszi?

Ne legyen már álszent!

Komolyan elhiszi, hogy működik egy cég, aki a szoftver eladása után nem eszik, nem iszik, nem él, és csak arra vár, hogy mondjuk, öt év után Ön megkeresse őket egy további megrendeléssel?

 

Ezt csinálja a világ leggazdagabb szoftver gyártója is.

Most is használod a programját, aztán egy idő múlva rákényszerítenek a váltásra. Hogyan? Úgy, hogy nem adnak ki rá javítást, és az idő meg a vírusok majd elvégzik a többit.

Egyébként meg, ha segítségre van szükséged, oldd meg, vagy fizess érte.

Jól kiépített csapdák, amik menet közben jönnek elő.

 

Visszatérve a konkurenciánkhoz, az eset hasonló.

Olcsón megveszed a programot, utána, ha bármilyen kérdésed, problémád van, akkor vagy válaszolnak, vagy kiszállnak jó pénzért Hozzád.

Szerinted melyik eset történik minden esetben?

 

Másik konkurencia ötlete.

A program nem olcsó, és a program jól is van átadva.

Megtörténik a szükséges behangolás, amennyire ez persze lehetséges, mert ez egy külföldi program, jó pénzért.

Utána megtörténik a kezelők képzése, szintén nem olcsón.

Szépen el is indul a rendszer.

Van támogatás elfogadható áron.

A csapda csak az, hogy a szerződés egy szoftver verzióra szól. Amíg az a verzió fut addig, tehát az elején nagyobb gond nincs is.

De egyszer verzióváltás történik. És kezdődik minden elölről:

A program nem olcsó…………

Mindegyik esetben: nem érdeke az informatikai szolgáltatónak a jó szoftver vagy a jó szolgáltatás.

Kíváncsi rá, hogy hogyan csináljuk mi? 

 

A másik jellemző eset a valameddig már eljutott vállalkozás, ami elfelejtett vállalkozássá fejlődni.

 

Itt még van a tulajdonos, aki általában igen jó szakember a szakmájában, vagy már vezető, nem egyszer nem is egy vezető, hanem menedzsment van.

Ebben az esetben már van a döntést hozó felett valaki, akinek el kell számolni a döntésről.

Ekkor jön a „vegyünk drágát” mert az biztosan jó, meg jól hangzik.

Meg egyébként sem kell felelősséget vállalnom, meg nem derül ki, hogy buta vagyok.

De erről pszt!

 

Nagyon jó lehet egy külföldi, szép, nagy és drága szoftver.

A multinacionális cégeknek tipikusan.

Azt látom, hogy ezek a szoftvereket is szépen elkezdik átnevezni, meg a kisebb cégeknek is ajánlani.

És a cégek egy része, okosan, be is kapja a csalit.

Nagy találmány, hogy pályázati úton lehet bekapni a csalit.

Így a fenntartási kötelezettség miatt három, öt évig biztosan ott lesz a torkodban a csali. Hacsak el nem mész a cégtől.

 

Egyébként a „legyünk buták” akcióban résztvevők kiszolgálására a Magyar informatikai cégek is sorra veszik fel a palettájukra az ilyen szoftvereket.

 

Ami ezekben a rendszerekben jól ki van találva, az a közvetítő, szolgáltató informatikai cég megfizetése.

Ja, azt a végén a megrendelővel kifizettetik?

Amúgy tényleg jól hangzik, hogy én egy „nagy Német, multi, szuper” szoftvert használok.

És ha valami nem stimmel, meghallják ott fönt az Ön hangját?

Amikor az ő szemükben az Ön pénze még egy kerekítési hibányi sincs?

 

Sokszor a gondolkodás fáj. Rájön az ember, hogy átverték, és ez igen, igen sokba tud kerülni.

 

Ez egyébként egészen sok pénzzel gazdálkodó „nagy” szervezetekre még igazabb tud lenni.

Akik valamiért azt hiszik, hogy ha nagyok, okosak is.

Pedig többnyire pont itt vannak a legképzetlenebb emberek.

Ilyen cégeknél sokszor „kilóra” vannak a munkatársak, esetleg darabra.

 

És jönnek a sablonok: vonjunk be „szakértőnek” látszó céget, vegyünk „biztosan jó” szoftvert, stb.

Aztán elkezdődik a pénz kilapátolása.

A korrupcióról meg még nem is beszéltem.

 

Kíváncsi rá, hogy hogyan csináljuk mi? 

 

Mindkét esetben van még egy adu.

Ha a szomszédnak jó ez az informatika, akkor nekem is jó.

Miért? Egyforma a két vállalkozás?

Persze ha arról beszélnénk, hogy mik a szomszéd tapasztalatai, mi megy jól, mi megy rosszul, azaz tapasztalatot cserélnek, amiből le lehet vonni tanulságokat, az más.

De ez már gondolkodást feltételez.

 

Kíváncsi rá, hogy hogyan csináljuk mi? 

 

A gondolkodástól menekülésre van még egy ötletem.

Vonjunk be mást a döntésbe.

Lehetőleg olyat, akiről gőzünk nincs, hogy segíteni fog, vagy ártani.

És erről meggyőződni sem volna szerencsés, mert gondolkozással jár.

Láttam már ilyen pályázatot is.

Nagyon szépen nézett ki.

Már a kiírás is sántított.

De maga a pályázat szuper volt.

Nem is érdekelte a pályáztatót az, hogy milyen informatikai rendszeren nyugszik a szoftver.

Mindegy, hogy homokon áll a vár, vagy erős sziklán? Neki igen?

Ilyenkor eszembe jut egy matematikai feladvány: két buta több mint egy?

 

Kíváncsi rá, hogy hogyan csináljuk mi? 

 

A külső szakértő bevonása egyébként javallott lehet, ha megfelelő belső szakértő nincs.

 

A kérdés csak az, hogy azért szakértő, mert mondja, vagy mert eredményekkel tudja alátámasztani?

 

Értem én, hogy már megint gondolkodni kell, de volt olyan esetünk, amikor a „szakértő” megszakértette a dolgot, utána az AutoSoft nem kevés munkával kénytelen volt kijavítani a dolgokat.

És a „szakértő” még mindig ott szakért.

 

 

Túl jól megy a cég? Kell a fék ugye?

(megoldás: Nem, viszont olcsón dolgozik.)

 

Kíváncsi rá, hogy hogyan csináljuk mi? 

 

 

Egyébként meg:

Legyél buta, és fizess!




Konkrét profittermelő tippek küldése