Tel:+36-1-284-00-30  e-mail:autosoft@autosoft.hu  Cím:1201 Budapest, Lenke u.35
Facebook

Konkrét profittermelő tippek küldése

Beszélgetés Spindler Tibor Úrral, az AOE elnökével a számítógépes problémákról

Beszéljünk arról, hogy miért fontos egy szerviznek az, hogy legyen egy ügyviteli szoftvere.

Azt kell, hogy mondjam, hogy ez az egész autós társadalomnak szükséges.

Szükség van arra, hogy egy stabil, megbízható ügyfélkezelése legyen minden független autójavítói műhelynek, vagy gépjármű tevékenységet fenntartó vállalkozásnak. Mint minden ilyen jellegű dologtól, a többség fél.
E nélkül viszont egyszerűen működhetetlenné válnak ezek a vállalkozások.
Majdnem minden szervizben működnek műszerek, amik már mind pc alapúak. És ezek a pc alapú műszerek megkövetelik azt, hogy a számítógépeket, ha alapszinten is, de tudjuk használni.

Valójában nincs megfelelő utánpótlás nevelés a szakmában.
Hozzátéve azt, hogy sokan, akik az iskolából frissen kikerülnek, ma már nem kívánnak kétkezi munkát végezni és bizony ez nagyon rossz felé vezet. Mégpedig oda, hogy a szolgáltatás rettenetesen drágává fog válni és ez előbb utóbb komoly problémákat fog okozni.
Ez pedig ismét visszagyűrűzik a műhelybe, és oda, hogy nincs fiatal. Képzeljük el, hogy mekkora rezsióradíjak lesznek akkor, amikor roppant kevés olyan ember lesz aki meg tud szerelni-javítani autót. És ezért van már most a fejlettebb országokban sokkal magasabb rezsióradíj, mint Magyarországon.

Arra lenne szükség, hogy tudja a vállalkozó, hogy honnan rendelt alkatrészt, hova került ez az alkatrész, mikor került beszerelésre, meddig volt ott az autó, mert azt igazolni kell.
Egy élő példa, ha valami autóval esetleg valami bűntényt követnek el és leadják utána hirtelen javítani.
Tudni kell igazolni, hogy hány óra hány perckor vettem át az autót, ki hozta oda.
Tehát vannak bizonyos kötöttségek, amit manuálisan jól már nem lehet követni. Azt kell mondanom, hogy sajnos a jó szoftver a saját védelmükre is kell. Amit nagyon-nagyon sokan nem értenek.
Óriási szükség van egy jó programra. A sok egyében kívül az ügyfélkövetésre és hogy lássuk, hogy mi történt a gépjárművel.

Azzal, hogy rettenetes költségnövekedések vannak a vállalkozói körben, mindenki arra törekedett, hogy kevesebb legyen az alkalmazotti létszám.
Viszont egy autójavító vállalkozást 5 fő alatt működtetni jelen pillanatban lehetetlen.
Ott biztos, hogy valami elmarad.
És rengeteg példa van rá.
Elmarad az anyag-bevételezéstől kezdve egy csomó dolog. Kézzel írja a számlát és más problémák is vannak. Hogy csinál leltárt például. Nem tudom.

Ő most azt látja, hogy így a könnyebb és ez működik.

Majd egy ellenőrzésnél látja ennek a kárát!

Ön mióta használ programot?

93 óta.
Valójában mi elég korán elkezdtük a számítógépes program használatát, szükség volt rá. És azóta is az Önök programjával dolgozunk, meg vagyunk elégedve vele.

92-ben aláírtam az Bosch Service szerződést az elsők között.
Már akkor láttuk, hogy nyugaton - mint Ajaksz elnöke többször jártam Németországban illetve Ausztriában - számítógépeket használnak és ez mennyire jó segítség.
És mi akkor úgy döntöttünk, hogy mi is belevágunk és onnantól kezdve programból számlázunk mi is és minden mást is onnan intézünk.

Gondolom nem volt könnyű átállni.

Hát nem.
Ez egy óriási gond volt, hogy számítógépet kell használni. A szerencsém az volt, hogy a fiam épp akkor érettségizett le, így alapvetően jött az, hogy a számítógéphez volt egy kis ingere és ő már így nőtt fel.
És akkor innentől kezdve minket is belevont, nekünk is folyamatosan kellett tanulnunk a használatát.

A vállalkozáson belül óriási lépést kellett megtenni.

Azzal, hogy Bosch szerviz lettünk, bizonyos mértékben a keleti autókat igyekeztünk mellőzni, viszont a nyugati autóknak a technológiájához kellett a változtatás, fejlődés, a program.
És hát volt egy 5-6 hónap átmeneti időszak, amikor azt mondtuk, hogy a keleti autót, ha egy mód van rá, nem vállaljuk, csak a nyugatiakat.
Az egy nagyon-nagyon nehéz időszak volt, de jó hogy megléptük.
Most lényegesen több tapasztalatunk lett ezen a területen, mint azoknak, akik később léptek be. A program segítette az ügyfelekkel való kapcsolattartást, meg hát az egy óriási dolog volt, hogy meg tudtuk mondani neki, hogy mikor volt itt utoljára, mi került az autójába, milyen olaj van benne, mit cseréltünk benne. Ezt mind rögzítette a gép.
Nem beszélve arról, hogy kapott egy gépi számlát, ami önmagában egy egészen új dolog volt.

Ezt az ügyfelek is értékelték.
És bármikor visszamenőlegesen ki tudtuk nyomtatni az autó életét.
Amikor pedig eladta az autóját, ott volt a papíron, hogy mi lett rajta javítva, rendszeresen cserélve, hány kilométer van benne.

Ahogy átálltak a nyugati autókra az ügyfelek, úgy meg is maradtak.
Nagyon sok olyan ügyfelünk van, ahol a családban a nagypapának édesapám javított, én javítottam az én korosztályomnak, és most a gyerekeim az ő fiainak. Vannak, akik elköltöztek Pestre vagy az ország más pontjaira és visszahozzák az autóikat hozzánk javíttatni.

Mit tudna kiemelni a programjából?

Azt tudnám például megemlíteni, hogy több program van az országban olyan, ami nem jogkövető, és nem tudja a jótállási jegyet nyomtatni.
Ezt az Autosoft programja az elsők között tudta, mivel a cég folyamatosan követi a jogi környezetet ezen a területen és folyamatosan fejlődik a mindennapi felhasználói érdekeket szem előtt tartva.

Ajánlom mindenki számára, aki ezen a szakma területen kíván a jövőben dolgozni és megfelelni az EU-s normáknak, hogy használjon a vállalkozásában egy ilyen jól működő szoftvert!




Konkrét profittermelő tippek küldése