Folyamatosan figyeljük, hogy a felhasználóinknál mit kifogásol meg az Online számla rendszer.
Az ellenőrzés eleve először helyben, offline módon megtörténik, hogy már az adatok feladása előtt kiszűrjük a hibás számlát.
De vannak online ellenőrzések is.
A vevő felvétele ha egyből az adószám beírásával történik, akkor a NAV-tól kapott adatokkal töltjük ki a többi adatát az ügyfélnek.
Ha nem, akkor is végzünk adószám ellenőrzést.
Előforduló probléma a csoportos adószám keverése az adott vállalkozás adószámával.
A vevő kartonjára ugyebár mindkettő adat felvihető.
Nem szabad a két adószámot keverni, illetve ha van csoportos adószáma, akkor azt is fel kell vinni.
Mivel a vállalkozás kaphatott csoportos adószámot azóta mióta rögzítve lettek az adatai a programban,
ezért előfordulhatott hibás adatfeladás.
Mostantól a program online a számlázás folyamatakor ellenőrizni fogja a vevő adószámát, és ha az nem megfelelő, akkor meg fog állni a folyamat! Nem fogunk hibás feladást adni a NAV-nak.
Másik előforduló probléma az, hogy a NAV feladás óta nem lehet a vállalkozás adószámát helyesbítéssel javítani.
Ezt a NAV megkifogásolja, ezért a programban ennek a lehetőségét tiltottuk.
A megoldás a teljes lerontás, a sztornó a rossz adószámra, majd az adószám javítása után a számla újbóli elkészítése, több tétel esetén célszerűen a régi számla visszatöltésével.
Szakértő segítségre van szükséged?
Hívj bátran most: +36 1 284 0030
Szamosfalvi István
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu