Tapasztalható, hogy a NAV változtatott a rendszerén,
és a sztornó vagy helyesbítés esetén megjegyzést küld vissza, ha a
módosító számla teljesítési dátuma nem egyezik meg az eredeti számla teljesítési dátumával.
Látjuk a napi gyakorlatban, hogy helyesbítés esetén sokszor a mai nap a teljesítés dátuma.
De azt is látjuk, hogy a NAV szoftver szerint
hogy ha a módosító számlán van módosító tétel(nem 0-ás a számla),
vagy a vevő adataiban változás van,
akkor csak az eredeti teljesítési dátumot fogja helyesnek ítélni.
Továbbra is a számlázó felelőssége a helyes számla kiállítása, tehát tessék konzultálni a könyveléssel
sztornó vagy helyesbítés esetén, hogy mi a helyes teljesítési dátum.
A szoftverben egyelőre nem korlátozzuk a teljesítés állítását a mai napra.
Ennek a problémának van egy olyan mellékhatása is, hogy a szoftver állandóan figyelmeztet arra, hogy a NAV küldött üzenetet a számla befogadásakor.
A számla tehát be lett fogadva, de információként azt is visszaküldi, hogy a teljesítés dátuma nem jó.
Ha a felhasználó úgy ítéli meg, hogy a teljesítés dátuma jó, akkor ezt jelezni kell a szoftvernek, amihez rendszergazda jogosultság kell.
Ennek menete:
NAV adatszolgáltatás menüpont / Online számla menü / Üzemzavar és Hibanapló menüben ráállni a problémás tételre, és Ellenőrizve, nincs további teendő pipa.
Érdemes kipipálni a NAV megjegyzéssel ellátott tételeket, hogy ha más probléma adódik, akkor az ne maradjon rejtve a többi tétel között.
Üdvözlettel:
Szamosfalvi István
+36 1 2840030
AutoSoft Kft.
1201, Budapest, Lenke u. 35.
Szakértő segítségre van szükséged?
Hívj bátran most: +36 1 284 0030
Szamosfalvi István
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu