Az új számlázási technikák egy eléggé összetett téma, sok szempontból lehetne vizsgálni, szinte már egy könyvet is lehetne belőle írni.
E helyett on-line előadásokkal adjuk át a tudást.
De azért nézzünk néhány nagyon fontos adatot.
Elsőként nézzük az iratmegőrzési és az archiválási kötelezettséget.
Ezek a kötelezettségek minden fajta számlára vonatkoznak.
De amíg a papír alapú számla jól pótolható, addig az elektronikus számlák jó eséllyel nem.
Tehát nem elég csak a számla adatokat megőrizni, hanem konkrétan azt a számla fájlt kell megőrizni, ami a vevőhöz meg a NAV-hoz kiment.
Ezért az adatok gondos és biztos archiválása, mentése kiemelten fontos, talán a legfontosabb lépés.
A NAV mindig az eredeti számlákat fogja kérni, bármilyen formában is volt az!!!
Ha van rendszergazda általi a mentés az, jó, de ha csak gondosan és rendszeresen ellenőrizve van.
De.
Sokkal biztosabb, ha a programot mindenestül naponta egyszer a saját mentésével archiváljuk mindenestül.
Így legalább a felhasználó szemmel látja, ha valami nem jó.
A mentést napi szinten két darab mentő eszközre, pl. pendrive-ra készítsük, naponta felváltva használva egyik nap egyiket, másik nap a másikat. A pendrive-ot csak a mentés idejére bedugva.
A pendrive-ok tartalmát rendszeresen, mondjuk hetente, előírás szerűen csak egyszer írható hordozóra, CD, DVD-re kell menteni, amit biztos helyen kell tárolni.
Talán kicsit bonyolultnak hangzik, de az elektronikus adatok illékonyak.
Nagyon észnél kell lenni, mert az eredeti fájloknak meg kell lenniük, ezt kérik ellenőrzéskor is.
Folytatása következik.
Szakértő segítségre van szükséged?
Hívj bátran most: +36 1 284 0030
Szamosfalvi István
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu