Tel:+36-1-284-00-30  e-mail:autosoft@autosoft.hu  Cím:1201 Budapest, Lenke u.35
Facebook

Konkrét profittermelő tippek küldése

fejfájás elleni tudnivalók

1. Akinek pénztárgépe van, és használja is, nála a pénztárgépből blokkot adással együtt tilos számlát is adni.
Magánszemélyeknél jövőre fokozottan érdekes lesz, mert a magánszemély számlái is mennek a NAV-hoz.
Ha blokk készül, akkor egy másik, nem NAV-os feladaton lehet a NAV-nak nem feladandó bizonylatot készíteni.
Ha számlának indult a feladat, de kiderül, hogy blokk lesz akkor feladatot kell váltani és vica-verza.
Az, mint ismeretes, a lezárás gombon látszik, hogy a program fel fogja-e adni, vagy sem a bizonylatot.
(A piros körben NAV ikon esetében fel fogja adni.)
Akinek nincs pénztárgépe nincs ilyen gondja, mert mindig számlát ad mindenkinek, és azok jövőre már mind fel is fognak menni a NAV-hoz.

2. A számla korrekciója, azaz az elrontott számla javítása az egy tekintet alá eső okirat címszó alatt van.
Ez igazából a helyesbítés funkció, a sztornó vagy teljes lerontás az a helyesbítésen belül van.
Ez így nagyon jó, mert szinte bármit lehet helyesbíteni, még akár egy sztornót is.
De, van pár eset amit TILOS helyesbíteni, mert akkor kézi korrigálásra lesz szükség a NAV felületén:

Sztornózni kell:
- az ügyfél neve a számlán rossz, más nevére szól a számla.
Az ügyfél kartonon azért nem lehet ill. nem szerencsés az ügyfél nevét változtatni, mert akkor a korrekciós számla más nevére szólna.
Sztornózni kell a számlát, majd az ügyfelet jó névvel felvenni, és a jó számlát meg lehet csinálni.
- magánszemély volt a számlán vállalkozás helyett vagy fordítva.
Mivel a magánszemély számlája jelenleg nem megy fel a NAV-hoz, de a vállalkozásé igen, ezért ez gondot fog okozni.
A rossz számlát sztornózni kell, májd átállítani a vevő kartonján a típusát és új számlát készíteni a jó vevőre.
- ha nincs pénztárgép akkor fizetési módot nem szabad váltani, mert akkor van PTGSZLAH adatszolgáltatás, ahol nem mindegy mi a számlán a fizetési mód, mert ez dönti el, hogy felmegy-e az adat a NAV-hoz.
Ahol van pénztárgép ott nincs ilyen adatfeladás, ott állítható a fizetési mód szabadon, de ezt a programban engedélyezni kell.

Ha sztornózni kell egy számlát és újat készíteni, akkor abban segít a Munkavégzés/korábbi adatok/régi bizonylat alapján új bizonylat menüpont, ahol visszatölthető a regi rossz számla a munkalapok közé, így nem kell minden tételt megint kiírni.

3. NAV elkezdte figyelmeztetni a hibásan adatszolgáltató vállalkozásokat.

Büszkén jelentem, hogy nálunk nem történt kifogásolás!
Ez nem kevés munka és némi odafigyelés eredménye.

Gratulálok hozzá!

Ennek a békés állapotnak a fentartására viszont egy alapvető dologra továbbra is szükség lesz.
Muszáj a programot frissíteni, amikor az kiírja, hogy elérhető újabb verzió.
Ez igazából nem választható opció.
Vannak kötelességeink amit teljesítenünk kell. 
Soha nem adunk ki csak úgy, mintegy véletlenük verziót.

Nem mindig látványos a változás, de Pl. pont a NAV esetében sokszor szükségszerű, mert csak így tudjuk követni az előírásokat.

A megfelelő adatszolgáltatás az adózó  felelőssége!

Mi pedig olyan programot adunk, ami ezt a feladatot megoldja.

De csak  akkor, ha az elérhető legfrissebb  program fut a gépen!!!

Ezért az AMS szoftver új programverzió kiadása után egy hétig figyelmeztetni fog, majd újabb egy hétig lassított belépéssel figyelmeztet, de utána a program nem indul el, csak frissíteni lehet, semmi mást!
(A funkció alapértelmezetten be lesz kapcsolva, de írásbeli kérésre saját felelőségre a funkció lekapcsoltatható.) 

Szakértő segítségre van szükséged? 

Hívj bátran most: +36 1 284 0030

Szamos
Szamosfalvi István
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: support@autosoft.hu

Szeretnél beszélni velem?
Név:
Elérhetőség:
Üzenet:
Elküld
Hozzászólások (facebook bejelentkezés szükséges):
Konkrét profittermelő tippek küldése