Üdvözöllek!
A pánztárgépre kötelezettek, és nem csak akik pénztárgépet használnak, 2020. január 01-től
"köteles biztosítani a fogyasztó számára az elektronikus fizetés lehetőségét és annak folyamatos rendelkezésre állását.”
Nincs kiírva, hogy csak a bankkártya elfogadás a jó megoldás.
A bankkártya elfogadás kiépítése a legleterjedtebb lehetőség, ezt ma már bárki tudja használni, de ennél az eladó veszi meg az eszközöket, fizeti a díjakat hozzá.
De vannak ma már más u.n. elektronikus fizetési megoldások is.
Ezeknek két közös vonásuk van.
A fizetés költségét a vevő fizeti, az eladónak nincs költsége, viszont meg kell oldania azt, hogy lássa a pénzt átvevő dolgozó a fizetés megtörténtét.
Amit vagy a bank fizetést igazoló SMS vagy esetleg e-mail, vagy okostelefonos banki applikáció igazol.
Azonnali utalási rendszer van, tehát mondhatjuk azt, hogy legyen kedves vevő úr utalja el most a számla végösszegét.
Ez ma már minden banknál működik.
Az utaláshoz megadhatjuk a bankszámlaszámunkat, de ma már lehet másik u.n. másodlagos azonosítót is regisztrálni a banknál, pl.: mobilszámot, e-mail címet, adószámot, amit megadva erre is lehet utalni, nem kell a számlaszámot megadni.
Ahogy fentebb írtam, az utalás megérkezését persze ott és akkor látnia kell a dolgozónak!
Az azonnali utalásban lehet segíteni a vevőnek.
Persze csak annak a vevőnek akinek olyan banki okostelefonos programja van, amelyik tud QR kódot olvasni.
Ilyet egyelőre csak néhány bank, pl.: OTP, Gránit bank okostelefonos app tud. Várhatóan ez a megoldás tovább fog terjedni.
Az AutoSoft ehhez megoldja, hogy legyen QR kód a számlán!
Sok más fizetési szolgáltató is van, de a működéshez velük kell szerződni és a fizetéskor a vevőnek használnia kell a szolgáltató programját. Ez persze nem ördögtől való, mert a WEBáruházakban gyakran találkozhatunk velük.
Pl.: Barion, SimplePay, PayPal, Paylike, stb.
Összefoglalva:
A bankkártya elfogadás a legelterjedtebb, de van beszerzési költsége és folyamatos fenntartási költsége, amit az eladó visel.
A mondás szerint: „Sok kicsi sokra megy.”
Az azonnali utalás rendszerét felkínálva az eladó biztosít elektronikus fizetési lehetőséget, aminek a költségét a vevő fizeti.
Az eladónak érdemes másodlagos banki azonosítót regisztrálni a könnyebb utalás miatt, és meg kell oldania, hogy a pénzt kezelő dolgozó lássa a bank fizetési igazolását, pl. SMS-ét.
Szakértő segítségre van szükséged?
Hívj bátran most: +36 1 284 0030
Szamosfalvi István
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu