A 100 000 Ft áfa feletti számlákat a számlázó programnak emberi beavatkozás nélkül, azonnal továbbítani kell a NAV rendszerébe.
http://www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/megjelent-az-online-szamlazas-vegrehajtasi-szabalyait-tartalmazo-rendeletmodositas
Határidő: 2018. július 1.
Ehhez az adózó vállalkozásnak regisztrálni kell a NAV rendszerébe.
A regisztrációról videó:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=1mcm_027-Cs
Rendelkezésre áll egy teszt rendszer is:
https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/
de már az éles rendszer is, amibe mindenképpen be kell regisztrálni!
https://onlineszamla.nav.gov.hu/
Tájékoztató és NAV-os segítségkérési lehetőség:
https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol
A regisztráció:
(Cégenként kell regisztrálni)
Regisztrálni kell mindenkinek akinek van esélye legalább 100 000 Ft ÁFÁs számlát kiállítani, így a kézi számlát kiállítóknak is!
A regisztrációhoz a cég képviselőjének ügyfélkapus regisztrációja kell.
Ha nincs ügyfélkapus regisztrációd, akkor irány az okmányiroda.
https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/ugyfelkapu_regisztracio.html
vedd elő az adókártyád is!(sajátod)
1. nézd meg a videót:
https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start
alatta a gomb:
"adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció"
át fog vinni az ügyfélkapura, ahol lépj be.
2. visszavisz az előzőre
https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/viszontazonositas-ra
ahol lesz egy viszontazonosítási folyamat, újra bekéri az adataidat, ami egyébként az ügyfélkapuban szerepelnek.
- Újra bekéri az adószámodat(saját ügyfélkapus adatod)
- Újra bekéri az ügyfélkapus bejelentkezési neved
- majd választani kell:
gazdálkodó szervezet vagy Egyéni vállalkozó (magánszemély)
- bekéri a Vállalkozás adószámát
- ki kell tölteni a regisztrációs adatokat
Tessék korrekt, valódi adatokat megadni, főképp e-mail címek legyenek használhatók!
Ha mindez megvan bejön egy "Cég-felhasználó kapcsolatok" ablak.
FONTOS:
1. Az adózó feladata és felelőssége az adatszolgáltatás!
Van arra lehetőség, hogy a rendszer e-mailt küldjön sikertelen adatszolgáltatás esetén!
Így kell beállítani:
az ügyél menüpontban,
"Email értesítést kérek sikertelen adatszolgáltatás esetén" - IGEN-re állítani (és menteni)
Nyilván ha ilyen e-mail fog jönni, azzal kezdeni kell valamit. Többnyire a felhasználónak, de lehet, hogy a programozónak.
2. a számlázó modul nem a felhasználói nevekkel fog belépni a NAV rendszerébe, hanem kell neki saját a következő módon:
felhasználók menüpont - Új felhasználó gomb
"Technikai felhasználó" kiválasztása
tessék megadni a jelszót kétszer, amire később nagy szükség lesz.(és a programba be kell majd írni)
Mindkét jogot tessék megadni(Számlák kezelése / Számlák lekérdezése)
A következő ablak alján "Kulcsgenerálás" menüponttal létrejönnek a kulcsok.
A feladáshoz a lap elején lévő három adatra lesz szükség, a cég adószámán kívül:
- felhasználó név (+az előbb megadott jelszó)
- XML aláírókulcs
- XML cserekulcs
Ezeket kell majd a programba beleírni.
Ehhez persze az is kell, hogy legyen a NAV részéről egy olyan program verzió kint, amit már elfogadottnak tekintenek.
Szakértő segítségre van szükséged?
Hívj bátran most: +36 1 284 0030
Szamosfalvi István
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu