Összegyűjtöttem pár információt arról, mivel bővült az a kelléktár, amivel a NAV ellenőrizni tud bennünket.
A NAV lehetőségei most sem szűkösek, de nézzük, akkor konkrétan most mit kell megoldani.
2016. január 1-től, minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy olyan önálló, de a programba beépített, „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval, amelynek elindításával adatexport végezhető”
Semmi on-line, ez egy off-line funkció.
A kinyert adatok nem mennek sehová, azok csak letölthetők a szoftverből.
Kérésre a szoftverben el kell indítani ezt a funkciót, és a szoftvernek létre kell hoznia a rendeletben előírt file-t.
Semmilyen rendszeresség nincs előírva, csak annyi, hogy ha kell, le lehessen tölteni.
Nem lát bele senki továbbra sem a rendszerbe, sem közelről, sem távolról, hiszen off-line.
Ugyanazokat az adatokat kell produkálni letöltéskor, mint amit egyébként is a könyvelésnek átadott számlák tartalmaznak,
feltéve, hogy jól van megírva a számlázás program és helyes számlákat állít elő.
Az adatletöltésnél csak két szűrés működhet:
- „a kezdő és záró dátum (év, hónap, nap) megadásával meghatározható időszakban kibocsátott számlákra, illetve
- a kezdő és a záró számlasorszám megadásával meghatározható sorszámtartományba tartozó számlákra”
Egyébként a számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM-rendelet 2016. január 1-jétől hatályos 11/A §-a rendelkezik az „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióról, amelynek az elindításával adatexport végezhető.
Persze ha nem változna semmi akkor ezt az egész adatlekérési lehetőséget nem találták volna ki.
Ezt a gondolatmentet a következő számban boncolgatjuk egy kicsit.