Tel:+36-1-284-00-30  e-mail:autosoft@autosoft.hu  Cím:1201 Budapest, Lenke u.35
Facebook

Konkrét profittermelő tippek küldése

Akcióóóó!!!!

Tisztázzuk az elején. Általában az emberek nem hülyék. Nem kell hülyének nézni őket, és nem lesz sikeres hosszabb távon, ha a megtévesztéssel próbálkozunk.
Tudom, mindig vannak sikeresnek tűnő csalások, de ahogy szokták mondani a nyugdíjas bűnöző igen ritka.

A vevő bizalmát eljátszani nem okos dolog. Ráadásul a bizalmát visszaszerezni elég nagy kihívás.

A másik sok problémát okozó dolognak azt látom, hogy dől az információ arról, hogy marketingeljünk, meg a „sales” a legfontosabb.
Kenjük be a cégünket marketing festékkel, és gazdagok leszünk, mert jön a vevő, mint a légy a légypapírra.
Neeeemmmm!!! Tilos! Garantáltan tönkre fog menni a cég!

Tilos addig marketingelni, amíg a szakmai teljesítményed nincs teljesen rendben!
Pl.: Ha a vevő visszahozza az autóját javítás után még vagy 8-szor reklamálva, és ez rendszeresen megtörténik, ennek híre fog menni. Ha ezt még nagydobra is vered, akkor baj lesz.

Az első és legfontosabb, hogy olyan terméked, szolgáltatásod legyen, amit szívesen megvesznek az emberek, a cégek.
Jó, korrekt, gyors, szép, ügyes, stb. attól függ, mivel foglalkozol.

Csak utána jöhet az, hogy „ok, de honnan fog tudni arról a vevő, hogy mi vagyunk a legügyesebbek, legjobbak, velünk fog a legjobban járni.

Ehhez kell a marketing, az értékesítés.

A kettő aránya kb. 50-50% ám.
Igen ez van.
Akik hosszabb ideje működnek ott mindenhol jelentős energiát fordítanak a cég működtetésére, a cég „eladására” a vevők részére.

Nem szabad szakbarbárnak lenni, de nem szabad a marketingrizsát sem túlzásba vinni.

Ha ez a kettő rendben van, jót, jól, hatékonyan, jó árban csinálod amit csinálsz, és a vevők is tudják ezt, és ők is ezt gondolják, akkor miért is mennének máshová?
Ehhez persze jó sokat kell dolgozni mindkét oldalon.

Azt, hogy a vevő mit akar, és miért, mikor jó a Te szolgáltatásod, terméked, azt a következő levelemben leírom.
Most csak annyit, hogy számára használható, jó dolgot akar a pénzéért.

Értéket akar! (Ezért van az értékesítő, aki nem rásóz valamit a balek vevőre, mert ez bukta, hanem értéket tud adni a vevőnek pénzért cserébe, amiért szeretni fogja a vevő az értékesítőt!)

Akkor nézzünk egy eszközt, egy jól lejáratott eszközt arra, hogy hozzánk jöjjön a vevő.
Ez is csak akkor fog működni, ha nem átverés, azaz tényleg ez egy valódi akció, nem Pl.: egy mesterségesen felemelt áru terméket adunk most akcióban, valójában a rendes árán.
Ha valódi akciót csinálunk, fog működni.
Pl.: Egyik barátom rátalált egy külföldi gumiforrásra, ahonnan alig használt gumikat(valóban,láthatóan is még sokáig használható gumikat) tudott behozni.
Erre lehet valódi akciót indítani, sőt kell is. És láss csodát, egy csomóan nem az akciózott gumit veszik meg, hanem az újat, meg mást is, de az akcióra jöttek be.

Ugye méred, hogy a vevő miért jött be hozzád???

Sok más akciófajtát is láttam már működni, de nézzünk konkrét példát.

A következő módszert az ügyfeleinknek kötelező elolvasni, a többieknek csak akkor, ha ötletet akarnak szerezni a cégük jobbá tételéhez:

Most kétféle akcióról mutatom meg, hogyan kell csinálni.
Nyilván ez csak olyan cégeknek lehet érdekes, akiknek van raktárkészlete.

Az AutoSoft Management Systemben (továbbiakban AMS-ben) mindent táblázatosan kezelünk.
Hasonlóan a jól ismert excelhez. Ez átlátható, könnyen kezelhető.

Mivel ez a táblázat más igényeket elégít ki, mint az excel, ezért vannak benne speciális funkciók. Itt most azt fogjuk kihasználni, hogy bármelyik oszlopra lehet szűrni, lehet tételeket kijelölni, és azokra is lehet szűrni.

Először szabaduljunk meg az elfekvő készleteinktől.
Melyikek az elfekvő készletek?
Amiből régen adtunk el? Ok, de ha van valamiből 1000db, amit 1000 éve vettem, és tegnap eladtam 1 db-ot, akkor máris nem elfekvő?

Amiből régen vettünk? Mert ugye nem kellett vennünk, mert nem is adtuk el a készletet sem.

Ez lehet jobb, de jobb, ha mindkettőre leszűrünk, és a listából kijelöljük, amit akciózni akarunk.

De a legjobb az, ha az úgynevezett korosított listát kérjük le. Itt általában 4 kategóriába soroljuk az anyagokat a beszerzés idejét tekintve:
90 napon belüli, 90-180 nap közötti, 180-365 nap közötti, 365 napon túl beszerzett készletek.
(A FIFO-s raktárkezelésből kiszedhető.)
Ebből jól látszik, hogy mi a helyzet az anyaggal.

Ezeket a szűréseket mindig lehet excelbe kérni, amiből utána lehet, sőt kell promóciós anyagot készíteni, és el kell juttatni a lehetséges vevőkhöz! (ez lehet egy sima lista is)

Mert ha a vevő nem tud róla, akkor értelemszerűen nem is veszi meg.

Ha erre, vagy bármilyen más okból pl. jön a tél, lehet téli ablakmosó folyadékot ajánlani, vagy ki kéne söpörni a nyári anyagokat, akkor valódi akciót indítunk.

Ekkor a programban a következőt kell tennünk:
(Ugye itt most az árral fogunk variálni, ami igen veszélyes fegyver, ebben a multik sokkal erősebbek.)

A leszűrt tételekre be kell állítani egy időszakot.

A jó akció dátumtól, dátumig tart és kész. Nincs előtte, nincs utána, és a közeljövőben semmiképp se legyen újra.

A profik még mennyiségi kedvezményt is kötnek hozzá.
Pl.: 1db 10%, 2-5db 12%-os, 5 db felett 15%-os engedménnyel.

Ez az akció is vagy nyomtatható, vagy excelbe kérhető, amiből kell(!) reklámanyagot készíteni, és eljuttatni a vevőkhöz.

A nagyon profik ezt többször is megteszik, mert az emberek vagy akkor vásárolnak amikor közeleg a határidő, vagy akkor, amikor már kezd elfogyni. Ezért az akció alakulásáról érdemes hírt adni.

Persze ilyen szintű munkához többek közt megfelelő szoftver is kell.

Szamosfalvi István
ügyvezető

Kérlek, mondd el véleményedet!

Szakértő segítségre van szükséged?

 Hívj most: +36 1 284 0030

 

 

 

 Vilusz Edgár
Szoftver szakértő

Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu




Konkrét profittermelő tippek küldése