Nagyon sok ötlet már nem lesz új, de könyörgöm, akkor miért nincs alkalmazva?
Illetve ami még rombolóbb, miért nincs folyamatosan fenntartva?
A kert is gazos lesz, ha nem ápolják! Itt sincs ez másképp!
Most nézzük, miket láttam én, ami bevált.
- A jó kiszolgálás alapkövetelmény.
Nem szokták kihangsúlyozni, de az elégedett vevő a legjobb reklám, mert ajánlani fog.
Az alapszabály az, hogy meg kell tudni, pontosan mit akar a vevő, és azt kell neki nyújtani, amire szüksége van!
Vigyázni kell arra, hogy sokszor nem azt mondja egyből amit valóban akar, vagy rosszul fogalmaz. Bizony meg kell tanulni a vevő nyelvén.:)))
Azt láttam, ahol erre gondot fordítanak, korrektül leírják, átbeszélik, sokszor kompromisszumot kötnek a vevővel az elvárások és a lehetőségek között, tehát korrektül megegyeznek, és utána a vevő azt is kapja, amit megbeszéltek, ott a vevő visszatérő vevő lesz, és ajánlani is fog.
Ingyen hozza Neked a többi vevőt!
Az előbbi pontot az ügyesebbek tovább tudják vinni, és arra is figyelnek, amikor a vevővel beszélnek, hogy egyébként mire van szüksége, mit szeretne, minek örülne.
Mi az, ami miatt bejönne újra, vagy másnak is ajánlaná a cégemet?
Pl. Válaszoljon néhány egyszerű, gyors kérdésemre kiikszelve a papíron, cserébe(mert valamit kell cserébe adni!) kapjon pl. egy csokit. A profik felajánlanak egy kis értékű ingyenes munkát, pl. megnézzük az akksit tél előtt. Miért is jobb ez?
Hátha szüksége lesz egy akksira is….
- Tartsunk folyamatosan kapcsolatot a vevőnkkel.
A vevő lusta állatfaj. Ráadásul nem is hűséges.
Két ellentmondó helyzet van ma.
Egyrészt a vevő kedvére válogathat a szolgáltatók között, mert vagyunk bőven,
másrészt viszont a vevő gondban van, mert a számára legjobb szolgáltatóhoz szeretne menni.
A szabály az, hogy ha nem tud rólad, nem fog hozzád menni.
Igenis kell a jó bornak a cégér!
Azt látom, hogy ahol ma is előjegyzés van a vevőknek, ott bizony sosem hiányzik a reklám, a szórólap, a kártyanaptár, bármi, amivel el lehet érni a lehetséges vevőt, de a régi vevőt is ám! Mert egyébként el fog felejteni, vagy más reklámára mozdul.
- Kössük a vevőt magunkhoz, mert a legjobb vevő a visszatérő vevő.
A sikeresek akár több eszközt is használnak.
A vásárláskor kupont adnak,(amin van határidő!) ami miatt visszajön.
Akciót hirdet, mondjuk téli átvizsgálásra.
Olyat is láttam, hogy saját szervizfüzetet használnak, ami pl. az autó eladásakor sok forintot érhet.
- Kapjon valami egyedit, érezze, hogy meg van becsülve.
Büfé, klímás váró, tv, internet, zártláncú tv a műhelyből, hogy lássa mi történik az autójával.
- Erősítsük a vevő bizalmát, mert csak akkor vásárol nálunk.
Rendkívül fontos a munkafelvétel korrektsége, az elvárások a lehetőségek, problémák átbeszélése, a számla elmagyarázása.
A munkafelvevőktől hallottam, nem egyszer szinte lelki társakká fogadják őket.
(Nyilván nem mehet a beszélgetés a munka rovására!)
Ha e miatt lesz a vevő visszatérő, és még ajánlani is fog, hát legyen.:)))
Mindennek az alapja, hogy szembe kell nézni a pillanatnyi valós helyzettel.
Ha nem jó, akkor is, ha jó, akkor meg pláne. Mindkettőre figyelni kell.
Na de mikor mit kell tennünk? Erről majd legközelebb.
Persze ilyen szintű munkához többek közt megfelelő szoftver is kell.
Szamosfalvi István
ügyvezető
Nekem is van kérdésem.
Szakértő segítségre van szükséged?
Hívj most: +36 1 284 0030
Vilusz Edgár
Szoftver szakértő
Telefon: +36 1 2840030
e-mail: marketing@autosoft.hu