Az első ilyen ötlet nem is ötlet, hanem egy vastörvény.
Ez a törvény mindig, mindenhol, minden területen igaz.
Sokszor jön olyan kérdés, nem nekem, fórumokon, marketing portálokon olvasható, de sajnos nem egyedi kérdés, hogy mit tegyek, hogy ne csinálja azt a vevő, hogy megtudja az árakat, aztán ott vásárol, ahol a legolcsóbb.
Nehéz ügy, ha százan ugyanazt a Nestlé jeges teát, 1.5 literes palackban, 6 darabos kartonban árulják, akkor a vásárló mi alapján is tudna választani?
Nyilván az ár alapján.
Nincs is szegénynek más választása.
Ha ugyanazt az autót, alkatrészt, szolgáltatást adod, mint egy tucat másik kereskedő, akkor árverseny van. Nem is lehet más.
Jól jegyezd meg:
LEGYÉL MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐ!
Példák:
Függönyboltban nem csak a függönyt árulják, hanem segítenek a jó függöny kiválasztásában.
Kimegy, felméri, javasolja mi lesz a jó, és egyből tud eladni karnist is, meg méretre szabja a függönyt, és hozzá mennek. Érdekes?
Motorkerékpár szerviz kimegy egy furgonnal a motorért, és a munka végén megbeszélt időben visszaviszi a motort.
A javítás idején klimatizált váró van, ahol kamera mutatja a szervizt, hogy lássa, mi történik az autóval.
Vigyázat! Nem kell plusz kiadásokban gondolkodni feltétlen. Vagy a plusz kiadás lehet befektetés, mint ahogy kimegy felmérni, mert ezzel jóval többet tud eladni.
Példa:
Javító cég szolgáltatáscsomagokat állított össze.
A gyakran előforduló munkákhoz, így előre felkészült.
Az ügyfél tudta mit, mennyi idő alatt és mennyiért kap. Mint a Mekiben, csak lehet jót is szolgáltatni.
Máris nem volt összehasonlítható.
Lehetsz olyan ügyes, hogy amit hírdetni akarsz, azt külön tételként mutatod a számlán.
Pl.: BOSCH fékbetétet nagyon olcsón kapsz, akkor emeld ki, legyen külön sorban a számlán.
Ha kedvezményt adsz, akkor az is legyen kiemelve.
Hidd el, ha máshol működik, nálad is kell működnie, legfeljebb nem pont úgy, de az a szép benne, hogy saját megadnak a saját. megoldásodat ki tudod kísérletezni.
Persze ilyen szintű munkához többek közt megfelelő szoftver is kell. ;)
Szamosfalvi István
ügyvezető
Segítségre van szükséged?
Hívd megoldásért Vilusz Edgár kollégámat most:
Hívj most: +36 1 284 0030
Vilusz Edgár
Telefon: +36 1 2840030
E-mail: marketing@autosoft.hu