Egyik kedves partnerünknél a könyvelésen kiderült, hogy van egy számla, ami nincs kiegyenlítve. A jelek szerint az ügyfél nem fizette ki az alkatrészeket.
Tovább vizsgálódás közben kiderült, hogy van annak a számlának egy stornója is.
Ezt a számlát viszont kifizették, azaz VISSZAFIZETTÉK.
Tehát van
1 db számla, nincs kifizetve.
1 db stornó számla, ezt viszont kifizették (visszafizették az ügyfélnek a pénzt)
Ugye most nagy a baj. Dupla a veszteség.
Persze egyből felmerült, hogy programhibával találkoztunk. Biztos a program nem csinált meg valamit, vagy nem jól adta fel a könyvelésbe az adatokat.
Ez sem lehetetlen, ezért ezt az esetet is mindig meg kell vizsgálnunk, de nézzük mit találtunk.
Az AutoSoft AMS-ben kétféleképpen lehet a készpénzes számlákhoz pénztárbizonylatot készíteni.
· automatikusan elkészíti a program a számlával együtt, vagy
· a pénztárbizonylatot a felhasználó egyedileg készíti el.
Ennél a cégnél utóbbi eset volt, kézi pénztárbizonylatot használtak.
Külön pénztáros esetén van is ennek logikája.
Visszanézve az eseményeket a program naplózásából, azt láttuk, hogy a pénztáros hamarabb zárta a pénztárt, mint ahogy az utolsó számla elkészült.
Ezért nem volt pénztári bizonylat a könyvelésben.
De akkor hogyan vették át a pénzt?
Kiderült, hogy a pénztáros nem számolta át minden nap a pénzt, nem ellenőrizte le, hogy egyezik-e a pénz a pénztárral és ezt nem is kérték számon rajta sohasem.
Súlyos hiba? Persze.
Ha most azt gondolja egyedi eset, téved.
Itt most nem veszett el pénz, „csak” a bizonylatolási fegyelem lett megsértve.
De tudok két olyan esetet is, ahol bizony a pénztáros megkárosította a céget.
Ők nem az AutoSoft AMS-t használták, mert az AMS-ben egyébként lenne lehetőség ezeket a problémákat is kordában tartani.
Viszont az emberi mulasztás ellen csak a megfelelő ellenőrzés az ellenszer.
Visszatérve a dolgozóra.
A megingott bizalmat visszaállítani nem könnyű.
Azt alapból el kell érnie, hogy helyrehozza a hibáját, de ami még nagyon fontos, hogy
garantálnia kell, hogy ilyen soha többé nem történhet meg.
Nem szavakkal, tettekkel!
Ehhez meg kell változtatni a cég ügymenetét is.
Ekkor helyreállhat a bizalom. Legalábbis van esély rá.
Így lehet egyszerre rendben a pénztár és megbízható a dolgozó.
Sajnos nincs más.
Egy szoftver csak eszköz, amit használni kell, és a cég folyamatait bizony ellenőrizni, irányítani kell.
Segítségre van szükséged?
Hívj most: +36 1 284 0030
Vilusz Edgár
Telefon: +36 1 2840030
E-mail: marketing@autosoft.hu