Csapjunk is bele a közepébe!
A kiajánlott időre - amit az ügyfeled kifizet - a szerelőid elvégzik a munkát, hogy elkerülhesd a veszteséges javítást?
Abban egyetértünk, hogy egy elhúzódó és kevés bevételt hozó munka helyett mindenképpen jobb egy gyors, kecsegtetőbb munkát elvégezni, igaz?
Egy másik kérdés: Vajon, ha nem kis munkával eléred azt, hogy több ügyfelet szolgáltok ki, az a szerelőidnek is ugyanolyan jó, mint Neked?
Gondolok itt arra, hogy a szerelőid kellőképpen motiválva vannak-e abban, hogy például megfelelően bánjanak az ügyfeleiddel?
Kapnak információt, tréninget a kommunikációjukra vonatkozóan?
Vagy azt mondanak az ügyfelednek, amit akarnak, az ügyfeled meg loholva menekül, ha nem tetszik neki, amit hall?
Sajnos, még sokan nem látják ennek a kérdésnek a tényleges jelentőségét, mint ahogyan egy szerviz tulajdonos ismerősöm sem, aki egyik beszélgetésünk alkalmával ezt mondta nekem:
„Nem akarok a műhelyben blokkoló programot használni, mert azok a fiúk nem számítógépesek. Ők inkább szereljenek. Nem akarom, hogy úgy érezzék, bizalmatlan vagyok velük szemben.”
Hogy micsoda? Úgy érezzék? Na igen, sajnos ez a gondolkodásmód rajtunk maradt…
Te is úgy gondolod, hogy ha valaki ellenőriz Téged, akkor képtelen vagy koncentrálni, ideges leszel, esetenként még meg is sértődsz, és bizalmatlanságot érzel magaddal szemben?
Ha a válaszod igen, akkor már meg is van, hogy miért nem szeretsz ellenőrizni másokat! Pedig az ilyen típusú ellenőrzésnek sokkal inkább pozitív töltetűnek kell lennie!
Pozitívnak? Igen, nem hibbantam meg, ez simán lehetséges.
Érdekel, hogyan?
Hát vegyük sorjában!
Ha látod az eredményét a munkádnak, akkor inspiráltabb vagy a jobb munkavégzésre?
Magyarul, mit látsz, az elért eredményed alapján jobb vagy?
Igen. Remek, jó az irány, csak így tovább!
Rosszabb vagy? Akkor itt az ideje ráhajtani!
És ez egyáltalán nem büntetés. Hiszen ha ráhajtasz, nagy valószínűség szerint több lesz a pénzed!
Kételkedsz?
Jogodban áll.
Akkor vegyünk egy életszagú példát:
Biztos láttad már, ha máskor nem, hát egy filmen, hogy mit csinál az edző edzés alatt?
Utasításokat ad, kiabál, és nem mellesleg állandóan a szintidőt méri. Miért? Mert növelni akarja a sportolók teljesítményét, és ehhez bizony pontosan tudnia kell, hogy ki, hol áll!
Arról a pozitív hatásról nem is beszélve, hogy a mérés inspiráció is egyben.
Hiszen, ha tudod, hogy mérik az eredményeidet, akkor nincs helye és ideje a magyarázkodásnak, akkor azon leszel, hogy minél jobb eredményt tudj elérni. Mert bizonyítani akarsz.
És ez pont ugyanígy működik minden embernél. Még a Te szerelőidnél is!
Minden eszközt be kell vetned annak érdekében, hogy a cégeden belül minden dolgozódnak a célja egy legyen.
Ez a cél pedig az eredményes(ebb) működés!
Mit tegyél tehát?
Mérd a produktív szerelési időt szerelőnként, és hasonlítsd össze a munkájából eredő bevétellel.
Ezt mutasd is meg a szerelődnek!
Legyen inspirálva! Legyen több pénze a szerelődnek, ha több bevételt ér el!
Ne a munkaidő letöltése legyen a célja, hanem a magasabb bevétel, ami után neki több jutalék jár!
Azt, hogy a magasabb bevételt azzal éri el, hogy kevesebb időt tölt el a dohányzással, vagy a kávézással, esetleg jobban odafigyel a munkájára, a felhasznált alkatrészekre, vagy segítőkészen, udvariasan kommunikál a vevőddel, aki ezután biztosan hozzá jön legközelebb is, és még ajánlani is fogja a szervizedet az ismerőseinek, az már a szerelőd dolga.
Partnereinkkel folyamatosan beszélgetek, és ez alapján bizton állítom, hogy minden cégben vannak még lehetőségek!
Az, hogy a céged folyamatai ne dülöngéljenek, mint a példámban az evezős hajó, elsősorban Rajtad múlik.
Tény, hogy csak az alapján tudsz döntéseket hozni, amiről tudsz.
Tény az is, hogy ahol jobban teljesítenek, ott jobban ki is használják a lehetőségeket!
Az itt a nagy kérdés, mennyire vagy hajlandó észrevenni, hogy hogyan is teljesít a céged. Mennyire teljesít jól?
Használj olyan ügyviteli rendszert, ami képes neked pontos értékeket adni a szerelőid tevékenységéről!
Hívj most!
Vilusz Edgár
Telefon: +36 1 2840030
E-mail: marketing@autosoft.hu