Nem rég beszélgettem egy igen szimpatikus cég képviselőivel az ügyfeleikről, az ajánlattételről.
Arról, hogyan érik azt a fantasztikus eredményt, hogy az általuk adott ajánlatok 98%-át elfogadják az ügyfeleik, még akkor is, ha ők nem is a legolcsóbbak…
Tudsz nekem példát mondani a saját, vagy környezetedben élők kapcsán, amikor csak azért vettél meg valamit, mert a legolcsóbb volt?
Ugye, hogy nem.
Hiszen a vevőt az mozgatja, hogy jól akar járni, illetve, hogy nem akar rosszul járni…
Igaz, hogy az, akivel beszélgettem, nem a mi szakterületünkön dolgozik, de az övék sem könnyebb, mint a miénk. Ott is az a helyzet, hogy ha nagyon akar, akkor igenis talál megoldást arra, hogy a vevő őt válassza.
Lakberendezési felszereléssel foglalkoznak.
Szakmailag teljesen korrektül felmérik és kidolgozzák az ügyfelük által elképzelt berendezési eszközök kivitelezését és felszerelését. Ennek alapján adnak az ügyfélnek árajánlatot.
Na igen, de hát ugye az ügyfél foghatja az ajánlatot és az elképzelésével együtt felkeresheti a konkurenciát, vagy konkurenciáidat.
Aztán, ahol a legolcsóbb, ott rendel.
Kis haszon, nyüglődés, pénzhiány, válság? Ne csapd be magad!
Hogyan előzd ezt meg?
Hát, ez a cég például feltette azt a kérdést, hogy miért megy az ügyfél máshová is?
A válasz pedig az, hogy azért, mert fogalma sincs, hogy hogyan fog kinézni az, amit elképzelt. Őszintén fogalma sincs. Egyetlen dolgot lát, és tud.
Hogy mennyibe fog kerülni…
Tehát még egyszer: fogalma sincs, hogyan fog kinézni.
És ebben a mondatban benne van a megoldás. Mert ha látná a végeredményt, akkor teljesen tisztában lenne azzal, hogy pontosan mit kap a pénzéért.
A megoldás tehát, hogy adni kell a vevőnek egy képes tervet.
Na és az a mód, ahogy ez a cég ezt megoldotta, az minden elismerésemet megérdemli! Ugyanis ők nem egy skiccet adnak oda, de nem is egy számítógépes szoftverrel megrajzolt és kinyomtatott képtervet.
A lakástervezés művészi feladat.
Tehát az igazán jó rajzot egy művészi rajzoló tudja megalkotni. Már maga a tervezés elképzelése is művészt igényel.
Ennél a cégnél tehát a megrendelő kap egy olyan művészi rajzot, amely az ő lakását ábrázolja, benne a már elképzelt új látvánnyal.
Ők tehát művészek és ezen a szinten dolgoznak.
A náluk vásárlóban ez az érzés fog kialakulni.
Így már nem megy át másik céghez, hiszen pontosan tudni fogja, hogy lehet az az árajánlat olcsóbb, de nem abból az anyagból, nem abban a minőségben, nem határidőre, stb.
Hogyan tudod ezt a történetet Te hasznosítani? Hiszen lehet, hogy ez a megoldás a Te cégedben nem alkalmazható.
Gondolkozz, hogyan légy egyedi!
Gondold át, miben emelkedhetsz ki a többiek közül!
Mennyire tudsz fontos és értékes lenni az ügyfeleidnek?
Ha tudsz olyan szintű ajánlatot adni, amely pontosan azt tükrözi, ami vagy, amit nyújtasz, akkor ezt az ajánlatot a konkurenciád nem tudja felhasználni, hogy árban alád ígérjen!
Kezdd el megkérdezni az ügyfeleidet, hogy mi is az, amit szeretnének, mi az, amire vágynak!
Tudd meg, és a tudásodat használd fel, alkalmazd!
Hívj most, hogy megtudd a részleteket!
Dolgozz Te is így! Hívj most!
Telefon: +36 1 284 00 30
E-mail: autosoft@autosoft.hu
Üdvözlettel:
Vilusz Edgár