A válság miatt az ügyfelek vásárlásai erősen megcsappantak.
Sokkal jobban kell küzdeni az ügyfelekért, mint előtte bármikor.
A nagyobb alkatrész kereskedő cégek az ügyfélszerzés legfőbb módszerét az árkedvezmény növelésében látják, és ezzel akarják kiszorítani egymást.
Az árrés csökkentése egy igen veszélyes játék, hiszen a cég fenntartása, üzemeltetése, fejlődése válik előbb-utóbb lehetetlenné.
Ez a kiszorítósdi addig megy, amíg elegendő partner megy tönkre körülöttünk.
Ez nyilván egy lutri.
Mert mi van, ha a többiek jobban bírják?
Mit tehet egy kisebb kereskedő ilyen környezetben ezzel szemben?
Persze, ezzel párhuzamosan van egy kényszerük is az ilyen árcsökkentő cégeknek. Mégpedig az, hogy egyre többet adjanak el, hiszen így lesz meg a megfelelő profit.
Az eladások száma pedig nem növelhető a végtelenségig.
Tehát be kell állnia egy olyan kritikus pontnak, ahol már nincs lehetőség számbeli növelésre.
És ebben az állapotban tovább csökkenteni az árat – mert hát az alapprobléma ugye még fennáll – már öngyilkosság.
Kereskedő barátom sokat gondolkozott mit is tehetne.
Az biztos, hogy abban az esetben van bármi esélye, ha az ügyfeleivel való kontaktust komolyabban kezeli.
Meglátogatja őket, beszél velük, meghallgatja a problémáikat. Tehát jobban megérti őket.
A cél az, hogy többen rendeljenek tőle. De mi volt a beszélgetések nagy tanulsága?
Hát ő is megdöbbent, de arra jött rá, hogy sokan még akkor sem rendelnek tőle, ha neki jobb ára van egy termékre! Ennek a magyarázatához vissza kell térni egy előző megállapításra.
Ugye azt tudjuk, hogy az ügyfelekért való verseny nem csak az alkatrész kereskedőket érinti, hanem a szervizeket is.
Tehát mit csinálnak?
Ugyanazt, mint a többiek.
Egymástól szívják el a levegőt.
Csökkentik az árat és próbálják növelni a mennyiséget.
Nincs idejük vesződni a beszerzéssel, nem foglalkoznak azzal, hogy bejárják a boltokat vagy elküldenek egy alkalmazottat, hogy hozza el az alkatrészt.
Tehát mit mondott neki a szervizes, a megrendelő?
Szereli az autót olajos kézzel, majd szüksége lesz valamire.
Odamegy a gépéhez, megkeresi az alkatrészt a katalógusban, megrendeli, és az legyen ott „5 perc” múlva.
Az alkatrész beazonosítása legyen egyszerű. Persze azt még megteszi, hogy megnézi az árat még egy vagy még két beszállítónál és utána rendel. De arra már nehezen veszi rá magát, hogy felvegye a telefont és mindezt szóban kérdezze meg.
És itt a kulcsa a dolognak.
Az alkatrészt egy internetes webshop felületen szereti megnézni és megrendelni. Lehetőleg egy helyről.
A barátomnak tehát óriási szüksége van egy webes rendelő lehetőségre is az ügyviteli rendszere mellé.
Ezzel megteszi a legelső lépést ahhoz, hogy ebben a kegyetlen versenyben állva maradjon és tartsa az iramot a többiekkel.
Ebben a törekvésében támogatjuk őt, hiszen az AMS webshop modul pont ezt a funkciót látja el.
A webes rendelés azonnal bekerül a rendszerébe, tehát a program kezelési munkát, és időt is megtakarít neki.
Az a feladata, hogy ismertté tegye magát.
Az eszköz már adott.
A rendelések számának növelése innen kezdve már csak attól függ, hány leendő, vagy meglévő partnerével tudja felvenni a kapcsolatot, és felkínálni a weben keresztüli rendelés lehetőségét.
Soha nem késő, bár tényleg jobb lett volna előbb belekezdeni!
Ne várj Te se!
Dolgozz Te is így! Hívj most!
Telefon: +36 1 284 00 30
E-mail: autosoft@autosoft.hu
Üdvözlettel:
Molnár Lilian