Gyakran ismételt kérdések (GYIK)
Irányelveink
Nagyon fontos, hogy azt elérjük, és fent tartsuk, hogy megbízzanak bennünk.
Mi vagyunk azok, akik megismerik, látják és tudják, hogy mi folyik a cégben. Milyen információk keletkeznek, azokat hogyan használják fel.
A cégben a legnagyobb érték azok az adatok, ügyfélről, vásárlásairól, beszállítókról, dolgozókról, a cég bevételeiről, költségiről, ami biztosítja a cégműködést most és a jövőben is.
Ezt segítjük mi létrehozni és megőrizni a szoftverünkkel és a szolgáltatásainkkal.
Ez elég nagy felelősség, és mi azért vagyunk, hogy tökéletesen megfeleljünk ennek a kihívásnak.
Minden feladat megoldásánál az első lépés a feladat teljes és pontos megismerése.
Nem lehetetlen, de csak a nagy felhasználói gyakorlattal rendelkezők esetében működik, hogy használható megoldási javaslattal is jöjjenek a felhasználók.
Ennek oka, hogy a legoptimálisabb megoldást a cég, a szoftver, az informatika megannyi ágának ismeretében lehet hozni.
Ezért nagyon fontos elv, hogy egy igény megoldásakor csakis az ügyfél, és konkrétan csak a szóban forgó ügyfél érdekeit, elvárásait nézzük.
Az ügyfél igények felmerülésekor mi mindig vizsgáljuk, hogy az adott ügyfélnél az, amit el akar érni, az a legoptimálisabban miként érhető el, esetleg milyen kompromisszumokat kell, vagy lehet hozni.
Ezért lehet, hogy elsőre akadékoskodásnak tűnik, de elég sokat meg kell tudnunk az igényekről ahhoz, hogy jó döntést tudjunk hozni mindkettőnk érdekében.
Az ügyfél tudja az elvárásait, a problémáit. Ez elég, ennél többet nem is várunk el tőle.
A többit, nekünk iparosoknak kell tudnunk.
Nekünk kell megismerni annyira az ügyfelet, a problémáit, elvárásait, és természetesen a mi szakmánkat, szoftvereinket, szolgáltatásainkat, tudásunkat, hogy el tudjuk dönteni, hogy tudunk segíteni az ügyfélnek, vagy sem.
Ez így korrekt.
Ez lehet, hogy egyértelműnek tűnik elsőre, de akkor, amikor egy cég valamilyen hálózat tagja, akkor már nem annyira.
Sokszor jön olyan kérés, hogy az anyavállalat, vagy a hálózat, melybe beletartozik és vannak szerződésben foglalt kötelezettségei, kér bizonyos dolgokat.
Bár kérés esetén felvehetjük a kapcsolatot a hálózattal, de mi semmi olyat nem teszünk, amit az ügyfél nem rendelt meg tőlünk, és amit teszünk azt is csak úgy, ahogy az ügyfél kéri.
Nálunk nagyon szigorú törvény az, hogy teljes titoktartással állunk az ügyfelekhez.
Semmiféle megismert információt soha, senkinek nem adunk ki.
Még cégen belül sem vállaljuk, hogy információkat szolgáltatunk más egységeknek, dolgozóknak. Ha van joga szerezze meg magának a szoftveren keresztül.
Mivel a szoftveren belül lehet bármilyen lekérdezés amit esetleg mi készítünk el, akkor előfordulhat, hogy a mintalekérdezést mi készítjük el mintaképpen, de azt is csak a megrendelő személynek adjuk át.
Rengeteg munkát fektetünk abba, hogy a lépést tartsunk az informatika fejlődésével, de legalább annyira fontos, hogy képesek legyünk arra, ha az ügyfél rendszerével bármi történik, tudjunk segíteni.
Lehet ez akár egy lassulási probléma, vagy egy szándékos vagy véletlen törlés, jó eséllyel tudunk segíteni.
Varázslók nem vagyunk, tehát ha valaki hozzáfér a géphez és törli az adatbázist, akkor azt mi is csak a mentésből tudjuk visszaállítani.
A szoftverbe bevitt adatok az ügyfél tulajdonát képzik.
Szabványos eszközöket használunk, tehát egy hozzáértő ember minden gond nélkül képes a szoftverből az adatokat kiszedni.
Ehhez persze az kell, hogy az illető hozzáférjen az adatbázishoz, amit akár jogosultsággal, akár a gép fizikai elzárásával meg lehet akadályozni.
Ezzel meg van a lehetősége, hogy ha mondjuk az AutoSofttal kibékíthetetlen ellentétbe kerül, még akkor is tovább tudjon lépni.
Az adatok kinyerése a szoftveren keresztül jogokhoz vannak kötve.
Sőt a kényesebb adatok kinyerése naplózva is van.
Ezért fontos, hogy mindenki a saját nevével, jogaival használja a szoftvert.
Nagyon fontos, hogy a felhasználó képes a teljes rendszert, adatokkal együtt nagyon könnyen, biztonságosan menteni.
Ha beüt a krach, akkor is a rendszer nagyon gyorsan visszaállítható. Ehhez kicsit jobban képzett informatikus is elég, de az AutoSoft esetleges távoli, vagy akár telefonos segítségével is gyorsan visszaállítható.
Általános kérdések
Igen, kérdés nélkül.
Nyilván örömmel vesszük, ha megosztja velünk az okot, mert abból tanulunk.
Egyébként elégedetlenség miatt még nem kellett a szavunkat állnunk, de pénzvisszafizetés már előfordult.
Egyik esetben a partner kilépett a márkakereskedői hálózatból és bennünket kért meg a rendszerének a kiépítésére, de közben úgy döntött, hogy inkább felhagy a tevékenységével, azaz bezár.
Egy másik esetben egy modul árának a visszafizetése történt meg, mert a megrendelőnk időközben meggondolta magát, és a könyvelést mégis inkább kiszervezte a cégéből.
Van bizony!
Ha csak a pénz az akadálya a fejlődésnek, akkor azt valahogy csak megoldjuk.
Lehet.
A tapasztalatom szerint a pályázat sikere a pályázatírón múlik.
Mi minden adatot meg tudunk adni, ami a sikeres pályázathoz kell.
Az ügyesek a több éves fenntartást is a pályázatban finanszíroztatják meg, akár több évre előre.
Lehet, csak van ennek egy buktatója.
Nem szabad a referenciát a lustaságod leplezésére használni.
Neked kell meggyőződni arról, hogy amit adunk, az Neked jó, és segíteni fog.
Egy másik cég tapasztalatai arra a másik cégre igazak.
Nincs két egyforma cég, egyforma vezető, egyforma emberek, egyforma számítógép, egyforma igény….
A megoldás mindig az, hogy időt kell szánni a témára, mert busásan meg fog térülni, és el kell jönni hozzánk, és addig kell beszélni a dolgokat, igényeket, bajokat, amíg a teljes megoldás megszületik.
Technikai kérdések
Eddig még sikerült mindenkinek megtanulnia a kezelését.
Ha informatikai szempontból nézzük a kérdést, akkor az üzemeltetés egyszerű.
Kipróbált, jól bevált fejlesztőeszközzel készült a szoftver, és Microsoft adatbázismotort használunk, ami szintén kiforrott, közismert darab.
Könnyen lehet a rendszert kordában tartani, jogosultságokat használni, biztonsági mentéseket készíteni.
Rendszerösszeomlás esetén a mentésből a mi jelenlétünk nélkül is visszaállítható a rendszer.
Igen. Gyakorlatilag bármennyi gépen.
Szélsőséges esetben persze megfelelő hardver és infrastruktúra kell.
Olyan esetleg előfordulhat, hogy optimalizálni kell a szoftvert és a hardvert is.
Például ha valaki extrém sok alkatrésszel dolgozik, vagy extrém sok számlát állít ki naponta.
Igen. Bármilyen szabványos, elterjedt összekötésen működni fog a program.
Működhet például távoli asztallal, vagy úgynevezett VPN-nel is, amikor az Interneten keresztül egy saját hálózatot alakítunk ki.
Igen.
Több cég esetében fontos lesz a jogosultság kezelés, és az adatok egybe, vagy külön láttatása.
A bizonylatolások mindenképpen cégenként lesznek, de van lehetőség egymás raktárainak, ügyfeleinek láttatására.
Természetesen.
A rendszerben bármennyi féle, fajta bizonylat létrehozható. Minden bizonylat tulajdonságai egyenként szabályozhatók.
Így akár lehet készpénzes és átutalásos számlatömbje is. Minden bizonylat fajtának külön sorszáma lesz.
Például készpénzes lehet KP2013-mal kezdődő.
A bizonylatok egymásba áttölthetők, így egy mozdulattal lehet a szállítóból számla.
De lehet több szállítóból számla, ajánlatból számla, és még sorolhatnám a variációkat.
Ez a szoftver felel az adatokért. Az adatok biztonságáért, és megbízhatóságáért.
Ez egy profi cucc. Bankokban is használják. A felhasználó ennek működéséből semmit nem vesz észre.
Ha van mentés, akkor minden rendben.
Tehát legyen mentés.
A szoftver képes teljes mentést készíteni, csak használni kell.
Az új géphez csak vissza kell állítani a mentést, amit a mi jelenlétünk nélkül is meg lehet tenni.
Ez az elvárt rendszertől függ, de ami biztosan kell:
- Jó minőségű számítógép,
- Windows
- internetelérés
- víruskereső
- tűzfal
- szünetmentes tápegység
Van bizony!
Mi nem követjük azt a trendet, hogy különböző furfangokkal vegyük rá a partnert, hogy kelljen neki egy új verzió és fizessen érte.
A bevált megoldás az, hogy van egy szolgáltatás csomagunk, amiben a partner folyamatosan számíthat a segítségünkre, és nem mellesleg mindig a legfrissebb programverzióval dolgozhat.
Van csak nem adunk. Illetve csak olyanoknak, akinél már van éles program is.
Miért is?
Három válaszom van. Addig olvasd, amíg nem túl erős a magyarázat.
1. válasz: Csak, mert feleslegesen nem szeretünk dolgozni. A végén azért elárulom a megoldást.
2. válasz: Mert nem szeretünk kitolni a lehetséges partnerünkkel. A végén azért elárulom a megoldást.
Bővebben annyit, hogy hogyan is szokott ez történni.:
Kikerül az ügyfélhez egy üres, nyers szoftver, amit neki kellene felfedeznie.
Szép kihívás. Őszintén, van Neked annyi időd, hogy kitaláld, hogy amit szeretnél, azt miért, hogyan kell megoldani, és fel tudod mérni, mennyire felel meg az igényeidnek, mennyire alapos a rendszer, mennyire jó informatikailag?
Nyilván reménytelen. Ráadásul felesleges munka is, mert mi tudnánk azonnal válaszolni.
Amúgy a nyers szoftver azt jelenti, hogy a mi rendszereink egyszerre tudják adni az egyedi programok személyre szabottságát és a sorozat szoftverek kiforrottságát.
Hogyan? Úgy, hogy eléggé rugalmas, iszonyat sok beállítással, és programozás nélküli változtatási lehetőséggel.
Ilyenkor szokott jönni az ötlet, hogy hozok egy informatikust...
Ez lehet jó ötlet, de mondok egy példát.
Átlag autós használt autót venne. Ha elég okos, visz magával egy szerelőt. Ugye olyat, aki az adott márkát ismeri, rutinból tudja mire kell figyelni.
Ez itt is igaz. Ha olyan valaki jön, aki ilyen rendszerekkel foglalkozik, van értelme, amúgy annyi, mint egy lada szerelőnek wartburg vásárlásnál.
3. válasz: Mert igazából értelmetlen.
Itt is a végén azért elárulom a megoldást.
A kemény igazság az, hogy a partnernek vannak elképzelései, hogy mivel küzd, vagy mit szeretne elérni.
Ő tudja, hogy mik az adottságai és a lehetősége. Ő tervez, irányít, dönt.
Ehhez ért.
Ehhez értesz, ami nagyon jó, mert ez a szakmád, ebből van a bevételed.
A jó döntéshez viszont akkor meg kéne tanulnod a mi szakmánkat is legalább döntési szintig.
Lehet. Egy évet dolgozol nálunk, és menni fog!
4. Mi az igazi megoldás?
- átgondolod, kitalálod mi a gondod, mit szeretnél.
- mivel valahogy a kivitelezőnek is meg kell tudnia mit szeretnél, leírod, vagy legalább elmondod, és ami nagyon fontos, addig egyeztettek, érveltek, ütköztettek gondolatokat, amíg MINDKETTŐTÖKNEK megfelelő eredmény, terv nem születik.
- kérj olyan garanciát, hogy a kivitelezőnek ne legyen más választása, mint jól megcsinálni! Például pénz visszafizetési garanciát.
Upsz, akkor most magam ellen beszélek?
Látszatra igen, de valójában nekünk is az a jó, ha rá vagyunk kényszerítve a jó teljesítésre! 😉